DHL Abholort 4.69 Hermes Kurierdienst 4.99 DHL-Kurier 3.99 Hermes-Stelle 4.49 GLS-Kurierdienst 3.99

Opera as Hypermedium

Sprache EnglischEnglisch
Buch Hardcover
Buch Opera as Hypermedium
Libristo-Code: 33076180
Verlag Oxford University Press Inc, April 2021
Drawing on the concept of hypermediacy from media studies, this book situates opera within the large... Vollständige Beschreibung
? points 327 b
130.40 inkl. MwSt.
Externes Lager Wir versenden in 13-18 Tagen

30 Tage für die Rückgabe der Ware


Das könnte Sie auch interessieren


TOP
Sand County Almanac Aldo Leopold / Broschur
common.buy 10.39
The Double Bass Book / Hardcover
common.buy 40.97
Bass Culture Lloyd Bradley / Broschur
common.buy 21.59
Reiseführer Bulgarien / Broschur
common.buy 20.14
Level 2: The Prince and the Pauper Mark Twain / Broschur
common.buy 9.98
Fairy Tail 37 Hiro Mashima / Broschur
common.buy 11.09
Haiku Anthology Cor Van Den Heuvel / Broschur
common.buy 17.55
The Lady Most Willing Julia Quinn / Broschur
common.buy 9.58
Constructing Landscape Astrid Zimmermann / Hardcover
common.buy 120.81
Heartstopper. Collector's edition Alice Oseman / Hardcover
common.buy 30.57
Ember and the Island of Lost Creatures Jason Pamment / Broschur
common.buy 15.43
Hoot Owl, Master of Disguise Sean Taylor / Broschur
common.buy 11.60
FABLEHAVEN BK03 GRIP OF THE SH Brandon Mull / Hardcover
common.buy 19.77
Bread And Puppet Theatre Vol 1 Stefan Brecht / Broschur
common.buy 50.26

Drawing on the concept of hypermediacy from media studies, this book situates opera within the larger context of contemporary media practices, and particularly those that play up the multiplicity, awareness and enjoyment of media. It is driven by the underlying question of what politics of representation and perception opera performs within this context. This entails approaching operas as audiovisual events (rather than works or texts) and paying attention to what they do by visual means, along with the operatic music and singing. The book concentrates on events that foreground their use of media and technology, drawing attention to opera's inherently hypermedial aspects. It works with the recognition that such events nevertheless engender powerful effects of immediacy, which are not contingent on illusionism or the seeming transparency of the medium. It analyzes how effects like presence, liveness and immersion are produced, contesting some critical claims attached to them. It also sheds light on how these effects, often perceived as visceral or material in nature, are related to the production of meaning in opera. The discussion pertains to contemporary pieces such as Louis Andriessen and Peter Greenaway's Rosa and Writing to Vermeer, as well as productions of the canonical repertory such as Wagner's Ring Cycle by Robert Lepage at the Met and La Fura dels Baus in Valencia.

Informationen zum Buch

Vollständiger Name Opera as Hypermedium
Sprache Englisch
Einband Buch - Hardcover
Datum der Veröffentlichung 2021
Anzahl der Seiten 200
EAN 9780190091262
ISBN 0190091266
Libristo-Code 33076180
Gewicht 452
Abmessungen 243 x 164 x 24
Verschenken Sie dieses Buch noch heute
Es ist ganz einfach
1 Legen Sie das Buch in Ihren Warenkorb und wählen Sie den Versand als Geschenk 2 Wir schicken Ihnen umgehend einen Gutschein 3 Das Buch wird an die Adresse des beschenkten Empfängers geliefert

Anmeldung

Melden Sie sich bei Ihrem Konto an. Sie haben noch kein Libristo-Konto? Erstellen Sie es jetzt!

 
obligatorisch
obligatorisch

Sie haben kein Konto? Nutzen Sie die Vorteile eines Libristo-Kontos!

Mit einem Libristo-Konto haben Sie alles unter Kontrolle.

Erstellen Sie ein Libristo-Konto