DHL Abholort 4.69 Hermes Kurierdienst 4.99 DHL-Kurier 3.99 Hermes-Stelle 4.49 GLS-Kurierdienst 3.99

Learning to Mentor-as-Praxis

Sprache EnglischEnglisch
Buch Hardcover
Buch Learning to Mentor-as-Praxis Lily Orland-Barak
Libristo-Code: 01420430
Verlag Springer-Verlag New York Inc., März 2010
The concept of mentoring has undergone a major shift from guide/guided or instructor/protégé arrange... Vollständige Beschreibung
? points 349 b
139.23 inkl. MwSt.
Externes Lager in kleiner Menge Wir versenden in 13-16 Tagen

30 Tage für die Rückgabe der Ware


Das könnte Sie auch interessieren


TOP
Objavte v sebe dobro Louise L. Hayová / Hardcover
common.buy 9.07
Proust and Signs Gilles Deleuze / Broschur
common.buy 38.94
Politics of Local Participatory Democracy in Latin America Francoise Montambeault / Hardcover
common.buy 98.87

The concept of mentoring has undergone a major shift from guide/guided or instructor/protégé arrangements toward more reciprocal, collaborative models. Informed by a robust theoretical framework and real-life examples of successful and ineffective interactions, Learning to Mentor-as-Praxis analyzes in compelling detail how belief systems, ideologies, and values affect the mentoring relationship, why they are critical factors in today s multicultural landscape, and how they can be used in the training of the next generation of mentors. In this proactive framework, learning to mentor is less a process of acquiring discrete skills and more the gaining of an interrelated set of competencies. At the same time, the book emphasizes the evolution of professional development pre-service, in-service, and higher education by focusing on these areas:§§§§Sociocultural and contextual aspects of mentoring§§§Literature review: acts and agency in mentoring§§§Appreciation, participation, and improvisation: the key domains of praxis§§§Building reciprocal interactions in dyads and groups§§§Using challenges, paradoxes, and impasses§§§Guidelines for designing and implementing a curriculum in mentor education§§§A bold reappraisal of current theory and practice and a new conceptualization of mentoring as domains of appreciation, participation and improvisation in praxis, Learning to Mentor-as-Praxis belongs in every academic library and on the shelves of researchers and professionals in mentoring, teacher education, and curriculum development.

Informationen zum Buch

Vollständiger Name Learning to Mentor-as-Praxis
Sprache Englisch
Einband Buch - Hardcover
Datum der Veröffentlichung 2010
Anzahl der Seiten 200
EAN 9781441905819
ISBN 1441905812
Libristo-Code 01420430
Gewicht 1190
Abmessungen 155 x 235 x 25
Verschenken Sie dieses Buch noch heute
Es ist ganz einfach
1 Legen Sie das Buch in Ihren Warenkorb und wählen Sie den Versand als Geschenk 2 Wir schicken Ihnen umgehend einen Gutschein 3 Das Buch wird an die Adresse des beschenkten Empfängers geliefert

Anmeldung

Melden Sie sich bei Ihrem Konto an. Sie haben noch kein Libristo-Konto? Erstellen Sie es jetzt!

 
obligatorisch
obligatorisch

Sie haben kein Konto? Nutzen Sie die Vorteile eines Libristo-Kontos!

Mit einem Libristo-Konto haben Sie alles unter Kontrolle.

Erstellen Sie ein Libristo-Konto