DHL Abholort 4.69 Hermes Kurierdienst 4.99 DHL-Kurier 3.99 Hermes-Stelle 4.49 GLS-Kurierdienst 3.99

Birth of Military Aviation: Britain, 1903-1914

Sprache EnglischEnglisch
Buch Hardcover
Buch Birth of Military Aviation: Britain, 1903-1914 Hugh Driver
Libristo-Code: 04745426
Verlag Boydell & Brewer Ltd, November 1997
This book aims to demonstrate how the crisis evident in British military aviation in the early years... Vollständige Beschreibung
? points 377 b
150.49 inkl. MwSt.
Externes Lager in kleiner Menge Wir versenden in 13-16 Tagen

30 Tage für die Rückgabe der Ware


Das könnte Sie auch interessieren


Ascension Jonny Woodrow / Broschur
common.buy 7.86
Age of Airpower Martin Van Creveld / Broschur
common.buy 19.47
Rasmus, Pontus und der Schwertschlucker Astrid Lindgren / Hardcover
common.buy 13.12
Deskriptive Statistik Hans Benninghaus / Broschur
common.buy 38.35
Life's That Way Jim Beaver / Broschur
common.buy 25.22
Land of Spices / Noten
common.buy 8.47
DEMNÄCHST
Scotch on the Rocks Arthur Swinson / Broschur
common.buy 10.39
As Borders Bend Xiangming Chen / Hardcover
common.buy 240.93
Materials Modelling using Density Functional Theory Feliciano Giustino / Hardcover
common.buy 198.94
Anais Nin and the Remaking of Self Diane Richard-Allerdyce / Hardcover
common.buy 57.02
Development Practitioners and Social Process Allan Kaplan / Broschur
common.buy 48.64
Challenge and Spirituality of Catholic Social Teaching Marvin L.Krier Mich / Broschur
common.buy 26.84
Painting Indians Andrea Press / Broschur
common.buy 29.06

This book aims to demonstrate how the crisis evident in British military aviation in the early years of the First World War was inherent in the entire development of aviation in the years preceding the conflict. After outlining the work of the early pioneers and the growth of an aviation industry as a branch of armaments, Dr Driver considers the objectives of the War Office in increasingly seeking to divert design development to their research establishment at Farnborough. He shows how the resultant virtual state monopoly in design and procurement had disastrous consequences for aircraft innovation and development, suffocating both competition and initiative, and leading to the maintenance of inadequate aircraft by the Royal Flying Corps following the outbreak of war. The continuing dispute and its culmination in the 'Fokker Scourge' controversy of 1915-1916 graphically characterise the strained development of military-industrial relations in this area. Dr HUGH DRIVER gained an MA in War Studies from King's College London, and a D.Phil in modern history at Oriel College, Oxford.

Informationen zum Buch

Vollständiger Name Birth of Military Aviation: Britain, 1903-1914
Autor Hugh Driver
Sprache Englisch
Einband Buch - Hardcover
Datum der Veröffentlichung 1997
Anzahl der Seiten 384
EAN 9780861932344
Libristo-Code 04745426
Gewicht 719
Abmessungen 156 x 234 x 22
Verschenken Sie dieses Buch noch heute
Es ist ganz einfach
1 Legen Sie das Buch in Ihren Warenkorb und wählen Sie den Versand als Geschenk 2 Wir schicken Ihnen umgehend einen Gutschein 3 Das Buch wird an die Adresse des beschenkten Empfängers geliefert

Anmeldung

Melden Sie sich bei Ihrem Konto an. Sie haben noch kein Libristo-Konto? Erstellen Sie es jetzt!

 
obligatorisch
obligatorisch

Sie haben kein Konto? Nutzen Sie die Vorteile eines Libristo-Kontos!

Mit einem Libristo-Konto haben Sie alles unter Kontrolle.

Erstellen Sie ein Libristo-Konto