DHL Abholort 4.69 Hermes Kurierdienst 4.99 DHL-Kurier 3.99 Hermes-Stelle 4.49 GLS-Kurierdienst 3.99

Art and Advertising

Sprache EnglischEnglisch
Buch Broschur
Buch Art and Advertising Joan Gibbons
Libristo-Code: 01359948
Verlag Bloomsbury Publishing, Mai 2005
Over the past twenty-five years the relationship between art and advertising has become increasingly... Vollständige Beschreibung
? points 129 b
51.45 inkl. MwSt.
Externes Lager Wir versenden in 9-12 Tagen

30 Tage für die Rückgabe der Ware


Das könnte Sie auch interessieren


DEMNÄCHST
Putovanie prírodou collegium / Hardcover
common.buy 9.07
Za chalupou špačci dupou Zuzana Šmerglová; Josef Švarc / Hardcover
common.buy 3.02
OEkologische OEkonomie Holger Rogall / Broschur
common.buy 65.57
Desiring Divinity M. David Litwa / Hardcover
common.buy 233.47
Love Among the Chickens P G Wodehouse / Hardcover
common.buy 34.19
Numbers and Counting Sticker Book Roger Priddy / Broschur
common.buy 7.05
Nutrition, Diet and Cancer Sharmila Shankar / Broschur
common.buy 276.45
New and Future Developments in Catalysis Steven L Suib / Hardcover
common.buy 291.28
Fast Food von morgen Verena Großsteinbeck / Broschur
common.buy 45.39
Crossing the Cherokee Lands Vol. # 2 Sylvia Corne Mintz / Broschur
common.buy 19.87
Die letzte Seele Avalons Nadine Hofmann / Broschur
common.buy 14.63
Diary: Confessions Of My Soul Lastrice Robinson / Broschur
common.buy 8.97
Italian Grammar Marcel Danesi / Broschur
common.buy 9.47

Over the past twenty-five years the relationship between art and advertising has become increasingly varied and complex, with artists appropriating the billboards and neon displays of the ad world, and advertising strategies borrowing both the tactics and imagery of contemporary art. This wide-ranging book charts key points of contact, overlap and exchange between the two fields. Joan Gibbons looks at the work of a number of artists from Barbara Kruger, Les Levine and Victor Burgin though to Sylvie Fleurie and Swetlana Heger and at cutting edge advertising campaigns including Benson's Silk Cut, Benetton's Shock of Reality and US agency Wieden and Kennedy's work for Nike. She discusses too the various collaborations and crossovers between art and advertising: the work of artist, director and creative Tony Kaye; adman turned collector Charles Saatchi and the issues of celebrity and branding that surround him; and the endorsement of art by highly branded products such as Absolut Vodka, to show that art and advertising are more mutually enriching than ever.

Informationen zum Buch

Vollständiger Name Art and Advertising
Autor Joan Gibbons
Sprache Englisch
Einband Buch - Broschur
Datum der Veröffentlichung 2005
Anzahl der Seiten 208
EAN 9781850435860
ISBN 1850435863
Libristo-Code 01359948
Gewicht 396
Abmessungen 129 x 211 x 16
Verschenken Sie dieses Buch noch heute
Es ist ganz einfach
1 Legen Sie das Buch in Ihren Warenkorb und wählen Sie den Versand als Geschenk 2 Wir schicken Ihnen umgehend einen Gutschein 3 Das Buch wird an die Adresse des beschenkten Empfängers geliefert

Anmeldung

Melden Sie sich bei Ihrem Konto an. Sie haben noch kein Libristo-Konto? Erstellen Sie es jetzt!

 
obligatorisch
obligatorisch

Sie haben kein Konto? Nutzen Sie die Vorteile eines Libristo-Kontos!

Mit einem Libristo-Konto haben Sie alles unter Kontrolle.

Erstellen Sie ein Libristo-Konto