DHL Abholort 4.69 Hermes Kurierdienst 4.99 DHL-Kurier 3.99 Hermes-Stelle 4.49 GLS-Kurierdienst 3.99

Affirmative Action, Women Empowerment in Education Sector in Zimbabwe

Sprache EnglischEnglisch
Buch Broschur
Buch Affirmative Action, Women Empowerment in Education Sector in Zimbabwe Faith Kurete
Libristo-Code: 02961730
Verlag LAP Lambert Academic Publishing, März 2016
The study looked at Affirmative Action and its impact on women empowerment in the education sector o... Vollständige Beschreibung
? points 105 b
41.85 inkl. MwSt.
Externes Lager Wir versenden in 9-11 Tagen

30 Tage für die Rückgabe der Ware


Das könnte Sie auch interessieren


DEMNÄCHST
17 Carnations Andrew Morton / Broschur
common.buy 16.63
Internal'nyj marketing organizacij Vladimir Novatorov / Broschur
common.buy 93.30
Kuriositat findet - Erfullung U. M. Hager / Broschur
common.buy 13.61
Hemingway Log Brewster Chamberlin / Hardcover
common.buy 86.44
Managerialism for Economic Development P. Prasad / Broschur
common.buy 60.11
KS3 Maths Pupil Book 1.2 Kevin Evans / Broschur
common.buy 30.76
Annas Geschichte Barbara Stanzeleit / Broschur
common.buy 8.06

The study looked at Affirmative Action and its impact on women empowerment in the education sector of Mbizo Township. The objectives of the study are to assess the aims and objectives of government policy on empowerment of women in the education sector. Secondly to evaluate government policy on women empowerment and gender mainstreaming in the education sector. And thirdly to analyse the outcomes of government policy on Affirmative Action in the education sector. Descriptive survey was used for it enables one to express his/her feeling and thoughts on a situation. Three research instruments were used, one for Education Officer and the other for Heads and Deputy Heads of schools. Nineteen questionnaires were administered. Interviews were carried out with females in decision making positions. Focus group discussions were held with teachers from the nine schools in Mbizo Township. Different instruments were used for triangulation purposes. The study established that there is gender imbalance at deployment level of teachers. This imbalance mirrors itself at decision making levels. The study recommends that teacher training curriculum to include gender studies, governance.

Informationen zum Buch

Vollständiger Name Affirmative Action, Women Empowerment in Education Sector in Zimbabwe
Autor Faith Kurete
Sprache Englisch
Einband Buch - Broschur
Datum der Veröffentlichung 2016
Anzahl der Seiten 76
EAN 9783659854996
Libristo-Code 02961730
Gewicht 132
Abmessungen 150 x 220 x 5
Verschenken Sie dieses Buch noch heute
Es ist ganz einfach
1 Legen Sie das Buch in Ihren Warenkorb und wählen Sie den Versand als Geschenk 2 Wir schicken Ihnen umgehend einen Gutschein 3 Das Buch wird an die Adresse des beschenkten Empfängers geliefert

Anmeldung

Melden Sie sich bei Ihrem Konto an. Sie haben noch kein Libristo-Konto? Erstellen Sie es jetzt!

 
obligatorisch
obligatorisch

Sie haben kein Konto? Nutzen Sie die Vorteile eines Libristo-Kontos!

Mit einem Libristo-Konto haben Sie alles unter Kontrolle.

Erstellen Sie ein Libristo-Konto